Eerste keer krachthonk!


Zo, daar sta ik dan in mijn zorgvuldig uitgekozen fitness outfit met een kilootje te veel rond mijn buik en heupen en armen met kippenkracht. Ik kijk om me heen, met een screenshot op mijn telefoon van mijn nieuwe trainingsshema, en zie vele spierbundels professioneel aan het werk gaan met halters en dingen waarvan ik niet eens weet hoe het gaat, heet, laat staan hoe het werkt! Ik voel me een complete newbie maar als ik ook maar een beetje summerproof wil worden dan moet ik ook aan de bak! Ik ga toch maar naar de 1e verdieping waar het altijd een stuk rustiger is en ook wat dumbells staan. 

Ik hou het toch maar bij wat apparaten en na wat oefeningen met dumbells besluit ik dat het genoeg geweest was voor vandaag! Ik wil naar de kleedkamer lopen en zie een hele sterke, grote en gespierde man met een halter (zo’n lange stok met van die méga zware schijven eraan) flink zijn best doen!


Ik besluit hem voorzichtig te vragen welke oefeningen het beste zijn, en wat het laagste gewicht is! Glimlachend draait hij zich om als ik hem voorzichtig aanspreek. Natuurlijk wil hij wat uitleg geven en andere mensen willen dat ook vast wel! Nadat ik wat vragen heb gesteld en hij me verzekerd dat ik me echt niet hoef te schamen als beginner, vraagt hij of ik nog aan de slag ga… uhhh… nou, ik heb genoeg gedaan voor vandaag! Ik neem afscheid en loop naar de kleedkamer, die gewichten zien er toch intimiderend uit! Volgende keer maar!
Hoe was jouw eerste ervaring in de sportschool in het krachthonk? 

Liefs,

Patricia 

Leave a Reply

