De helende werking van ALOE VERA

De helende en bijzondere werking van Aloe Vera
Tegenwoordig kom je steeds meer producten tegen waar Aloe Vera in is verwerkt, kijk maar rond in de supermarket waar je Aloe Vera drankjes tegenkomt, deze drankjes zijn mierzoet dankzij de grote hoeveelheid suiker die hierin is verwerkt. Zijn deze drankjes gezond? Nee, zeker niet.
Ook bij de drogist kom je veel producten waar Aloe Vera in is verwerkt, helaas is het percentage zo klein, dat het niet eens merkbaar is. Deze producten hebben met elkaar gemeen dat het hele blad word verwerkt, inclusief de buitenkant, terwijl de buitenkant van het blad niet geschikt is om te gebruiken en zeker niet voor consumptie.

Voor alle producten verkrijgbaar via Forever Health & Beauty is alleen de gel, het binnenste van het Aloe Vera blad gebruikt. Dit word door middel van een gepatenteerd fabricatieproces verwerkt waardoor de eigenschappen bewaard blijven.

Aloe Vera

Anyway, wist je dat Aloe Vera meer dan 200 vitamines, mineralen en aminozuren bevat? Een glas jus d’orange bevat maar 14 voedingsstoffen!

Aloë Vera (of in het mooie Latijn barbadensis, Miller) is een cactus achtige planten die groeit in een warmer klimaat. Bij het zien van deze plant, verwacht je niet dat deze zoveel bijzondere eigenschappen heeft. Van oudsher word Aloë Vera gebruikt om de medicinale en krachtige eigenschappen. In de jaren ’60 is er een stabilisatieproces ontwikkeld waardoor de unieke eigenschappen van de gel niet verloren gaan tijdens het verwerken. Vele jaren geleden, meer dan 6000 jaar ontdekten de Egyptenaren dat de gel van de bladeren van deze woestijnplant een medicinale werking had. In het oude Griekenland en ook in Azië werd Aloë Vera gebruikt door artsen.

Medicinale werking
Aloë Vera heeft een aantal zeer goede eigenschappen en bevat meer dan 200 vitaminen, mineralen en aminozuren. Een aantal belangrijke eigenschappen zijn;

  • Stimulerende werking van het immuunsysteem (door ontstekingsremmende vetzuren)
  • Verbeterde spijsvertering (verminder van maagzuur door verhoging van PH sap, betere leefomgeving voor bacteriën.)
  • Genezing van zowel inwendige als uitwendige infecties (door antiseptische bestanddelen)
  • Helende werking bij brandwonden, snijwonden, schaafwonden maar ook bij reuma en artritis (door ontstekingsremmende stoffen.

IQF-Aloe-Vera-02

Intern & Extern gebruik
Aloë Vera kun je zowel inwendig gebruiken door middel van diverse crèmes, lotions, shampoos en gels. Aloë Vera geneest wonden en zorgt voor een snellere celgroei, mensen met huidaandoeningen als psoriasis, acne en dermatitis hebben baat bij Aloë Vera. Ook kan Aloë Vera goed worden gebruikt bij brandwonden of als aftersun ter verkoeling en genezing van de huid. Veel mensen weten niet dat dagelijks innemen van Aloë Vera gel een positieve bijdrage kan leveren aan je gezondheid.  In de webshop vind je Aloë Vera Gel, die je dagelijks kunt innemen voor een goede boost van je gezondheid.

PAGE-17-ALOE-VERA1

Mijn eigen ervaring
Zelf neem ik nadat ik de CLEAN 9 reinigingskuur heb gedaan, dagelijks een shot Aloë Vera gel. Sinds de CLEAN 9 merkt ik een groot verschil aan mijn lichaam, ik voel me energieker, mijn huid ziet er zoveel beter uit en zelfs mijn stoelgang is verbeterd. Omdat ik dit graag wil behouden, drink ik dagelijks een kleine dosis Aloë Vera. Ook staan bij mij thuis diverse tubes en potjes verzorgingsproducten met Aloë Vera. Enkele zijn de  Aloë Vera Gelly, een onmisbaar product in elk huishouden en de Aloë Vera Propolis, een heerlijke crème die geschikt is voor verschillende doeleinden.

 

flp-homepage-products

Zo, dat was een heel verhaal over deze stekelige wonderplant! Voor vragen of bestellen kun je contact opnemen of direct naar mijn webshop gaan.

liefs,
Patricia

 

Leave a Reply

