Tips voor een vliegende start op maandag

Maandagochtend, de wekker gaat en het eerste wat je denkt is: ‘Nee en je wilt je eigenlijk nog een keer omdraaien en misschien nog een keer en nog een keer’. Maar helaas, het werk roept! Een paar tips voor een goede start op de maandagochtend, of elke dag van de week!

1. Begin eerder
Als je wat vroeger opstaat hoef je je en niet te haasten maar kun je ook wat eerder beginnen, rustig op starten met een kopje koffie. Zo heb je even rustig de tijd om de dag te plannen en eventueel een planning te maken voor de rest van de week. Ik doe dit vaak al op zondag maar mocht ik er niet aan zijn toegekomen dan doe ik dit op maandagochtend.

2. Clean desk
Op vrijdag zorg ik er voor dat mijn bureau leeg is en zoveel mogelijk is opgeruimd en gearchiveerd, taken zijn afgerond zodat ik maandag de week geordend kan starten.
Overigens probeer ik dit de rest van de week wel vol te houden maar het schiet er weleens bij in.

3. Plannen, plannen & plannen
Zoals bij punt 1 al vermeld is de maandagochtend ideaal om eerst een planning te maken van de prioriteiten en een overzichtelijke to do list te maken. Ik heb een app op mijn telefoon maar gebruik ook Post it’s in mijn agenda die ik kan doorstrepen, dit geeft een extra voldaan gevoel!

4. Hit the music, DJ!
Ben je erg moe of met het verkeerde been uit bed gestapt. Zet de radio aan of je favo Spotify list met vrolijke muziek. Dat maakt het de ochtend al een stuk draaglijker!
Zing en dans mee en je word vanzelf vrolijk!

5. Sta stil bij succes
Neem even de tijd om te reflecteren op afgelopen week, wat ging er goed en wat kon er beter? Welke successen heb je gehaald? Je mag jezelf hiervoor best een schouderklopje geven, heb je toch maar weer mooi gedaan!!

Welke tips heb jij voor op de maandagochtend?

 

Afbeeldingsresultaat voor manic monday

 

Omgaan met kritiek op jouw lifestyle

Naar aanleiding van een artikel op Fitgirlcode kwam ik op de inspiratie voor dit artikel.
In het artikel werd beschreven hoe je om kunt gaan met kritiek op jouw fitte lifestyle, ik herken me hier aardig in. Ik ben slank, redelijk sportief (hoewel het de laatste 2 maanden lastig was in verband met gezondheidsklachten), eet gezond en drink bijna geen alcohol. Kortom, reden voor een hoop kritiek! Daarnaast ben ik hard bezig met het werken aan mijn eigen business. Kortom, nog meer reden voor kritiek.

Hoe ga ik hiermee om? Allereerst luister ik naar de kritiek en haal diep adem en tel tot 10. Ik weet van mezelf dat ik snel aangevallen kan voelen en dat ik daarna behoorlijk defensief kan reageren. Niet nodig.

Een voorbeeld is dat ik bijvoorbeeld weinig tot geen alcohol drink, dit is niet met een achterliggende gedachte maar ik vind het gewoon niet zo lekker en ik hou echt niet het gevoel van aangeschoten te zijn. En als je bijna nooit drinkt, dan word je nogal snel aangeschoten. Regelmatig krijg ik de opmerking dat ik gewoon gezellig een glaasje mee moet drinken. Ik geef gewoon aan dat ik het niet lekker vind en pak een glaasje water.

Dit is ook met snoepen/ gebak/patat  en andere lekkere dingen. Ik snoep weinig tot niets maar als ik dan wat snoep dan gaat er aardig wat in! Net als patat, ik hou helemaal niet zo van vet eten en ook mijn darmen houden er niet van. Ik krijg dan de opmerking dat ik het heus wel mag hebben en met mijn gewicht echt wel kan snoepen! Dat weet ik. daar gaat niet om.

Tips om met kritiek om te gaan
Een tip is om eerst goed te luisteren en niet direct antwoord te geven. Al snel schiet je in de verdediging wat nergens voor nodig is. Luister naar degene en geef rustig aan wat jou reden is om iets niet te eten of te drinken. Belangrijk is om goed te luisteren en daarop te reageren, ga niet gelijk in de verdediging. Geef rustig een antwoord met jouw punten, en als jij je goed voelt bij wat je doet, dan is dat toch helemaal prima!

Doe waar jij je goed bij voelt, dat is het belangrijkste!

 

Afbeeldingsresultaat voor criticism quotes images

(Deze foto is natuurlijk sarcastisch bedoeld)

My favorite…. blogs

Er zijn een heleboel blogs op het Wereldwijde web te vinden, varierend van fashion blogs tot recepten, fitness en beauty. Ik lees regelmatig, bijna dagelijks een aantal blogs, onderstaand mijn favoriete blogs in willekeurige volgorde.

1. Cynthia.nl
Op haar blog schrijft Cynthia over alles waar haar interesses liggen zoals beauty, lifestyle, food en interieur. Voorheen had ze als blog http://www.misslipgloss.nl maar Cynthia.nl sluit meer bij haar huidige interesses en is breder georienteerd dan alleen make up en beauty gerelateerde onderwerpen.

2. Beautylab.nl
Op beautylab.nl schrijft Serena Verbon veel over beauty, fashion, lifestyle en geeft ze een kijkje in haar leven. Ze heeft een leuke schrijfstijl en schrijft regelmatig ook informatieve artikelen over beautyingredienten.

3. Annemerel.com
Annemerel is een sportieve meid en schrijft haar halve leven al op haar blog, ze schrijft persoonlijke ervaringen en geeft een kijk in haar sportieve leven. Ze heeft inmiddels meerdere marathons op haar naam staan van Berlijn tot Boston, de maanden voorafgaand leef je mee met haar via haar posts!

4. Fitgirlcode.nlAls je een beetje sportief bent kun je op deze blog/ website veel informative en artikelen vinden over diverse sporten zoals fitness, hardlopen maar ook over voeding, schema’s maar ook passeren artikelen over beauty of over fashion de revue.

5. Laurabrijde.com
De hoogblonde en jonge Laura vlogt tegenwoordig meer over haar leven dan dat ze schrijft, sinds kort woont ze samen met haar knappe Spanjaard in het Spaanse Malaga. Via haar vlogs kun je een beetje meegenieten van het Spaanse leven en haar sportieve lifestyle.

6. Fitbeauty.nl
Op Fitbeauty schrijft Teni over sporten, tips & tricks, voeding en kun je hier veel informatieve artikelen vinden. Maar ook zijn er een hoop gezonde en lekkere recepten.

Fitbeauty

Infinite by Forever

Afbeeldingsresultaat voor forever infinite

We worden allemaal een dagje ouder wat natuurlijk niet erg is want elke levensfase bied mooie en bijzondere momenten. Kinderen worden groter, je interesses worden anders maar een minder positieve puntje is dat je lichamelijk ook ouder word met hangende borsten, slappe billen en rimpels in het vooruitzicht. Hier kan natuurlijk cosmetisch aan gedaan worden maar dat willen natuurlijk niet veel mensen. Je kunt al een hoop opvangen door een gezonde lifestyle en eetgewoontes en de juiste huidverzorging.

Forever heeft een revolutionaire lijn op de markt gebracht op het gebied van anti aging.
Deze complete lijn bevat vier op elkaar afgestemde producten voor zowel mannen als vrouwen; hydrating cleanser, firming serum, restoring crème en firming complex.

De infinite formule is ontwikkeld op basis van aloe vera en bevat diverse planten extracten zoals appel extract en appel- aminozuren, aminozuur glycine, zonnebloemolie, linolzuur en nog een aantal natuurlijke ingredienten die de tekenen van ouder worden tegen gaan.

Afbeeldingsresultaat voor forever infinite

Je kunt de huid vergelijken met een pruim, een jonge huid is glad en strak en naarmate de huid ouder en door invloeden van buitenaf komen er rimpeltjes en ziet de huid er steeds meer uit als een pruim die al langer op de fruitschaal ligt.

De combinatie van producten zorgen er voor dat je huid zowel van binnenuit (door de firming complex) als van buiten word verzorgd en gehydrateerd. Zo word je huid gladder, stralender, meer gehydrateerd en voelt fijner aan.

Je kunt de effecten van ouder worden niet helemaal tegen gaan maar door de juiste voeding, veel water drinken en de juiste huidverzoringsproducten kun je wel de effecten verminderen.

Ik heb bij een aantal klanten al na gebruik van 10 dagen erg mooie effecten gezien, die ik helaas niet kan delen. Ik ben fan!

Wil je een keer de producten uitproberen gedurende 10 dagen? Neem dan contact met mij op.

Afbeeldingsresultaat voor forever infinite

 

 

Fitness tips voor beginners

Als je voor het eerst gaat fitnessen kan het krachthonk behoorlijk intimiderend zijn, al die brede en professioneel ogende mannen (en natuurlijk vrouwen). Lees mijn eerdere artikel over mijn eerste ervaring in het krachthonk. Soms ga je veel te enthousiast aan de slag en doe je te veel of te weinig en is je voeding ook niet goed aangepast. In dit artikel een paar tips, perfect voor beginners!

3.jpg

1. Begin met een licht gewicht.
Ga niet de eerste keren aan de slag met een veel te zwaar gewicht, hiermee heb je alleen maar meer kans op blessures en kun je jezelf een verkeerde techniek aanleren. Indien je de oefeningen goed onder de knie hebt kun je je langzaam het gewicht verhogen.

2. Train de spiergroepen niet meer dan 2 keer per week.
Dit was ook echt een van mijn beginnersfouten (en nog steeds een beetje) na mijn zwangerschap wilde ik zo snel mogelijk weer in mijn oude broeken passen waardoor ik veel maar dan ook veel sportte. Maar juist herstel is belangrijk voor je spieren, afhankelijk van de intensiteit van je training duurt het herste 48 tot 72 uur. Het is belangrijk om de spiergroepen voldoende rust te geven.

3. Voorkom dat je te veel of te weinig eet.
Het klinkt logisch dat als je wilt afvallen dat je minder eet en dat als je wilt aankomen dat je veel eet. Maar het is juist belangrijk om voldoende te eten en rekening te houden met je dagelijkse caloriebehoefte (hoe je die berekent, lees je hier). Als je te weinig eet dan beschikt je lichaam over te weinig voedingsstoffen waardoor spiermassa word afgebroken en je vermoeid word.

4. Niet te veel cardio
Cardio is natuurlijk goed voor, dit hoef je ook echt niet te laten maar een cardio sessie van 20 tot 25 minuten is effectiever voor het verbranden van vet dan sessies van 1 uur. Door zware krachttraining vergroot je je spiermassa waarmee je niet alleen calorieen verband maar ook je metabolisme is verhoogd waardoor deze ook effectief blijft na het trainen en er sprake is van na-verbranding.

5. Drink voldoende water
Voldoende water drinken is erg belangrijk, je lichaam bestaat voor ongeveer 70% uit water en een geode hydratatie is belangrijk voor veel lichaamsfuncties. Door voldoende water te drinken verdrijft je lichaam ook afvalstoffen. Bij sporters ligt de dagelijks behoefte hoger en moet je elke dag zo’n 2-3 liter water drinken (nee, geen frisdrank of koffie). 2

 

5. Drink voldoende water

Ons lichaam bestaat voor ongeveer 70% uit water, je kunt je dus vast wel voorstellen hoe belangrijk water is voor een grote diversiteit aan lichaamsfuncties. Voldoende water drinken heeft vele gezondheidsvoordelen, zo verdrijft water o.a. afvalstoffen uit je lichaam, voorkomt het spierpijn, zorgt het voor een goede werking van je hersenen en stimuleert het je stofwisseling.

De behoefte aan water ligt bij mensen die regelmatig sporten hoger omdat ze meer transpireren. Probeer elke dag 2-3 liter water te drinken en zorg er in ieder geval dat je voor, tijdens en na je training genoeg vocht binnenkrijgt.

6. Concentreer je niet teveel op je buikspieren

Je kunt je buikspieren trainen totdat je spreekwoordelijk een ons weegt, maar wanneer je vetpercentage te hoog is ga je hiermee geen zichtbare buikspieren krijgen. Verlaag eerst je vetpercentage tot 12% of lager en ga je daarna pas echt druk maken om je sixpack. De beste manier om veel calorieën (en dus vet) te verbranden is door middel van compound oefeningen. Dit zijn oefeningen die meerdere spiergroepen tegelijk belasten zoals de squat, deadlift en de bench press. Uiteraard mag een goed voedingsschema niet ontbreken bij het verlagen van je vetpercentage.

Wanneer je buikspieren precies zichtbaar worden is genetisch bepaald. Sommige mensen hebben al een volledige sixpack bij een vetpercentage van 10%, waar anderen zullen moeten zakken naar een vetpercentage van 6-8%.

 

1